Renovacar > tel.: 607 880 880 > Rychlý kontakt
Mlaty 27, 642 00 Brno > E-mail: info@renovacar.cz
CO JE CHIPTUNING |
ČASTO KLADENÉ OTÁZKY |
OSOBNÍ AUTOMOBILY |
DODÁVKY |
NÁKLADNÍ AUTA |
TRAKTORY |
AUTOBUSY |
VYPNUTÍ DPF FILTRU |
PARTNEŘI |
Úvod > Chiptuning > Co je chiptuning
Chiptuning je změna dat v datových tabulkách paměti EPROM, EEPROM řídící jednotky (chip) za účelem dosažení optimálních hodnot nastavení důležitých parametrů chodu motoru, jako je například předstih zážehu, množství paliva vstříknutého do spalovacího prostoru, plnící tlak u zážehového motoru, nebo také předstřik a délka vstřiku a počet jednotlivých vstřiků a plnící tlak u vznětového motoru, vše ve vzájemných závislostech na provozních podmínkách daného motoru, jako je teplota motoru, velikost otevření škrtící klapky, teplota a množství nasávaného vzduchu, teplota paliva, nadmořská výška a podobně.
Protože máme ty nejlepší informace, jsou naše data a tím i parametry motoru nastavena tak, aby bylo dosaženo optimálního průběhu točivého momentu a výkonu motoru, nejnižší spotřeby paliva a optimálních emisí. Samozřejmě při tom bereme ohled na životnost nejen vlastního motoru, ale i spojky, převodovky, diferenciálů a poloos. Proto pokud na daný typ motoru někdo udává lepší parametry, je to přinejmenším podezřelé! Chiptuningem rozhodně není použití tzv. Power boxu, Speed boxu, Racing boxu a podobného zařízení používaného jen pro koncernové motory TDI a TDI PD, protože v něm nebývá často nic jiného, než odpor, který zkresluje parametry jdoucí do řídící jednotky, ať už jsou to informace o velikosti tlaku vstřiku u TDI, nebo o teplotě paliva u TDI PD. Tato zařízení jsou účinná pouze krátce po jejich instalaci, řídící jednotka se na anomálii hodnot, které dostává, v rámci svých adaptačních hodnot přizpůsobí a účinek těchto zařízení je pak minimální.
Z tohoto důvodu je na provedení power boxu „de luxe vypínač“, aby v běžném provozu uživatelé jezdili na sériový výkon a navýšení využívali jen v případě předjíždění a podobně. V praxi jsou tato zařízení snadno odhalitelná i sériovou diagnostikou, většinou bývá v paměti závad uložena chyba o poloze dorazu ovladače množství paliva a to i po demontáži tohoto zařízení, takže není pravdivé tvrzení, že v případě problému se zařízení demontuje a v servisu nic nepoznají…